Početna Putopisi Pariz - 2. dio
Pariz - 2. dio PDF Ispis
(8 ocjena, prosjek: 4.75 od 5)
Putopisi
Autor Cobra
Ponedjeljak, 28 Veljače 2011 22:08
    Evo koje smo znamenitosti stigli obići:
    Disneyland – nalazi se u zoni 5 i za njega treba dodatno kupiti kartu za metro. Kada dođete na stanicu od Disneylanda tu vas čeka jedno dvadesetak vrata koja se otvore kada ubacite kupljenu kartu. Mi je nismo kupili unaprijed već smo je namjeravali kupiti tamo, a na našu sreću jedna od vrata su bila pokvarena/otvorena cijeli dan tako da smo samo prošli i tu uštedili mislim 35 E za dvije karte. Tokom cijelog boravka nisam vidio nikakvu kontrolu u podzemnoj niti običnu policiju (oko Eiffelovog tornja i Louvrea su bili dobro naoružani vojnici).
    Što se tiče Disneylanda on se sastoji od tri dijela, a 2009 g. su imali preko 15 milijuna posjetitelja. Mi smo išli u Disneyland Park, a cijena je 54 E po osobi. Samo u tom dijelu se možete zabaviti cijeli dan. Imali smo sreće i sa vremenom i nije bilo ni kiše ni snijega.  Mjesto je super, ali užitak ubiju velike gužve. Sastoji se od četiri svijeta, a najdosadniji je Fantasyland. Jedan važan savjet ako budete išli ovdje: kada uđete unutra PRVO uzmite kartu i nađite koje atrakcije imaju oznaku FP. To su najpopularnije atrakcije i za njih imate mogućnost uzeti Fastpass (ulaz preko reda). ODMAH idite u Fastpass red i pokupite vašu FP ulaznicu koja je besplatna. Ako ste npr. u 10:00 uzeli FP za vožnju na njoj će vam pisati da dođete recimo od 11:45 do 12:15 a da pravo na slijedeći FP imate tek u 12:30. Tek nakon što se uzeli prvi FP razgledajte okolo i za početak se ukrcajte na vlakić (cca 30 min čekanja) koji kruži cijelim parkom. Kada iskoristite FP opet tražite slijedeći pa onda razgledajte okolo. Ja sam ovo (kao i većina) skontao tek nakon par sati nakon vožnje vlakićem i razgledavanja tako da sam uhvatio samo jedan FP. Najbolja vožnja mi je bila superbrzi roller coaster Indiana Jones, ali je užitak značajno smanjilo čekanje u redu od cca sat vremena. Zatim je dobra vožnja Big Thunder Mountain u kojom vas ispod zemlje u mrklom mraku voze do otočića i tamo se spuštate u rudnike. Ovdje sam jedino uhvatio FP. Dobri su i Pirati sa Kariba, a najveće razočaranje Let Petra Pana gdje sam za bezveznu vožnjicu čekao sat vremena. Sve skupa smo bili tamo 11 sati od čega smo bar 4 čekali u redu.
    Louvre – od prebogate muzejske ponude smo izabrali najpopularniji muzej na svijetu (preko 8 mil. posjetitelja godišnje). Karta dođe 11 E, (14 E sa privremenom izložbom), a ako uzmemo u obzir da toliko dođe povratna vožnja žičarom do Srđa i obilazak zidina onda je ovo stvarno bagatela. Ovdje za to imate priliku vidjeti oko 380 000 izložaka koji se u bivšoj kraljevskoj palači prostiru na 60 000 kvadratnih metara. Muzej ima tri krila, a svako krilo se prostire na četiri kata. Koliko god sati bili svejedno ne stignete sve pogledati. Najveća gužva je ispred Mona Lise, kojoj se najbliže moglo doći na oko 5 m udaljenosti. Dopuštalo se slikanje sa blicevima pa tko zna jeli ovo original, u svakom slučaju  s ove udaljenosti se i ne može dobro vidjeti slika.  Meni je kao laiku bilo puno impresivnijih stvari kao npr. goleme slike (visoke preko 5 m a duge oko 10 m) ili mnogobrojni kipovi. Na karti su posebno izdvojena neka djela tako da ih lakše nađete u toj ogromnoj količini umjetnina. Za Louvre treba izdvojiti bar cijelo popodne, po meni je bezveze doći na sat, dva vidjeti Mona Lisu i otići.
    Muzej Rodin – muzej ovog poznatog kipara je blizu hotela, a išao sam 31.12. i potrefio se na dan besplatnog ulaza. Muzej se sastoji od malog hotela na dva kata u kojem su izloženi njegovi radovi, a još kipova ima i u lijepom vrtu, te u predvorju ispred hotela. Njegovo najpoznatije djelo je Mislilac. U hotelu je također bila i privremena izložba apstraktnog engleskog kipara Henry Moorea.
    Eiffelov toranj – simbol Pariza koji je visok 324 m. Ima tri razine. Prva razina je pješačka, a na njoj je klizalište !?! druga je pješačka/lift dok se na treću razinu dolazi samo liftom. Plaćate zavisno do koje visine želite ići. Mi smo išli na najvišu točku i to dođe 13 E. Toranj radi od 9:30 ujutro i najbolje je doći što ranije jer kasnije budu velike gužve. Na prve dvije razine također možete popiti kavu ili nešto pojesti. Mi nismo puno čekali na ulaz, a na najvišoj razini je bilo magle pa se nije najbolje vidjelo sve okolo. Ispod tornja je ogroman broj, da se korektno izrazim, tamnoputnih Parižana koji te peglaju da kupiš suvenire, lažne torbe, igračke…
    Slavoluk pobjede (Arc de Triomphe) – poznati spomenik koji je podignut za vrijeme Napoleona nakon bitke kod Austerlitza. Visok je 50 m, lijepo je ukrašen sa svih strana. Oko njega je kružni tok pa se dolazi tunelom. Ulaz se naplaćuje 9 E, ne znam ima li kakav muzej u njemu ili samo da se popneš na njega. U nastavku je avenija Champs Elysees u kojoj ima milion butiga. Bio sam u Londonu u isto doba godine i u Oxford streetu je 90 % butiga imalo novogodišnju rasprodaju tj.  povoljne cijene.Ovdje je 95 % butiga bila jako skupo tako da se nije skoro ništa kupilo. Vjerojatno im je ispod časti raditi nekakve rasprodaje gdje se ljudi grabe za komade odjeće. Zatim slijede štandovi sa hranom, kapama.. i na kraju je trg Concorde gdje se nalazi veliki obelisk Luxor i to na mjesto gdje su se svojevremeno u vrijeme revolucije bila giljotina. Pokraj Luxora stoji ogroman kotač (kao London Eye), i ispred njega naravno red. Dok sve to pređeš padne mrak i onda uživate u prelijepo okićenoj/osvijetljenoj aveniji. Također se tu mogao vidjeti i performance u kojem se od komada drva motornom pilom prave skulpture, kao i muzej skulptura od leda kojeg smo posjetili. Ulaz je bio 10 E, a unutra je bilo četrdesetak skulptura. Tu su bili ledeni Big Ben, toranj u Pisi, Kip slobode, piramide i ostale svjetske znamenitosti.
    Notre Dame – još jedna poznata građevina, lijepa katedrala u gotičkom stilu. U njoj je muzej i ulaz je 8 E. Quasimoda nismo vidjeli biće ima slobodno za praznike.

Posljednja izmjena Subota, 12 Ožujka 2011 21:39

Komentari

avatar Hrvoje

Nisam znao da te toliko zanima umjetnost :)
avatar mk

Hvala Cobra, odlični izvještaji. Puno su nam pomogli da dobijemo sliku o gradu; ja i par frendova idemo za mjesec dana na tekmu Francuska-Hrvatska pa nam je ovo bio super uvod! Ako uredništvo iskaže želju, mogu ja po povratku poslati članak- Pariz 3. dio! :-)
avatar Administrator

3. dio je već napisan pa ti onda napiši četvrti nastavak sa Stade de Francea
avatar Marin

Mona Lisa ti je ocigledno bila kopija jer se ne dopusta slikanje s blicevima. Kad sam ja bio na turniru tamo bilo je isto, ali mi je rekao prijatelj koji je bio na tom turniru 5 godina zaredom, da mu se potrefilo jedan od tih puta da je bio u Louvreu i da je isao slikati Mona Lisu a kad ga neka crna gorila od zastitara uhvati za rame i kaze mu da nema slikavanja. Koliko sam shvatio to su samo iznimne prilike kad vade originale iz sefa. A sto se tice Eiffelovog tornja i guzve, mi kad smo bili dosli do tornja kad red od nekih 3 tisuce ljudi. Mi balkanci ko balkanci uvalili se u red medju prvih 100 ljudi. Neki cica popizdio na nas i nazvo nas je skinheadima premda niti jedan od nas nije bio celav, i gledao nas je ostrim pogledom ali to su sve neugodnosti koje nije problem istrpiti za ne cekati toliki red. Ipak sto ti moze cica od 70tak godina. Mi smo umirali od smijeha i slikavali ga fotoaparatima.
avatar Braco

Lako moguće da je bila kopija, ali isto treba spomenuti da je to jedina slika koja je bila iza zaštitnog stakla. A na ogradi ispred Mona Lise je u prvom redu bilo mjesta za jedno dvadesetak ljudi koju su tu smjeli stati jedno 2 minute i oni su naravno u cijelo vrijeme nemilice slikavali sa blicevima. Nakon par minuta zaštitari su zamolili da se prepusti mjesto drugima, jer je bila prilično velika gužva
avatar pero79

dobar tekst samo bespotrebno omalovažavanje naših ljepota, zašto se pogled sa srđa ili obilazak dubrovačkih zidina po cijeni ne bi mogao nositi sa ulaznicom za louvre gdje je najvrijedniji izložak kopija mona lise koju ni ne možeš dobro vidjet.
avatar Braco

Pa meni je 380 000 izložaka vrijednije od vožnje do Srđa koja traje 3 minute a košta 10 eura
Morate biti prijavljeni za slanje komentara i odgovora.