Po?etna Tur?in Dan?e
PDF Ispis
(13 ocjena, prosjek: 4.08 od 5)
Tur?in Dan?e
Autor Marole
ÄŚetvrtak, 23 Srpnja 2015 22:24

Srijeda 22. srpnja 2015. godine zauvijek ?e ostati zapisana u znanstvenoj povijesti kao dan kada je znanost napravila jedan od najve?ih koraka u svojoj slavnoj historiji. Ve? dan prije slutilo se tako nešto – NASA je tog datuma zaustavila 570 milijuna dolara vrijedan projekt istraživanja planeta Pluton, nakon što je na njemu radila dugih devet godina – Stephan Hawking je pak naprasno zaustavio istraživanje postojanja vanzemalja, tek što je krenuo, a znanstvenici u CERN-u prestali su sudarati Božje ?estice unutar velikog hadronskog sudara?a.

Svi iole vrijedni svjetski znanstvenici – od kvantnih fizi?ara preko mikrobiologa do astronomskih hipnoti?ara – stopirali su u trenutku svoja istraživanja, te okrenuli glavu i misli prema neuglednoj plaži u Dubrovniku, poznatoj do tada u znanstvenoj zajednici, jedino po prou?avanju medicinskih fenomena – odnosno ljudskoj sposobnosti preživljavanja, ?ak i nakon višegodišnjeg svakodnevnog krcanja alkohola.

Misli genijalnih svjetskih umova okrenule su se prema Dan?ama zbog - obi?nom ljudskom oku naizgled nebitnog doga?aja - ali vrhunskim genijalcima on nije promakao. Tamo je, naime, samo dan prije Velike srijede – kako ?e se za nekoliko godina prozvati ova Dan?arska pepelnica – Tur?in, vaterpolski klub iz dubrova?ke Divlje lige, poslao u pepeo Kokote rezultatom 9-8.

?im je organizator natjecanja Ton?i Vlaši? podignuo rezultat na web stranice Divlje lige, Stephanu Hawkingu o?i su se zacaklile, te je posko?io iz onih svojih svemirskih kolica, a intuicija mu je odmah rekla da bi pobjeda Tur?ina dotadašnje svo znanje znanosti mogla izokrenuti naopa?ke. Odmah je obavijestio sve svjetske genijalce, koji su brzinom pliske u gornji lijevi kut, kupili avionske karte i našli se u srijedu na Dan?ama.

Vlasnik betule Ado ?imi? bio je skroz ljut – skupilo se mnoštvo znanstvenika, državnika, uglednika i novinara iz svih krajeva svijeta, ali nitko nije naru?io ni kavu, a kamoli pivu. Svi su s treperavim srcem is?ekivali da Hawking napokon stane predvoditi istraživanje koje bi na finamentu moglo dokazati najve?u znanstvenu tajnu – kako je uop?e po?eo život na planetu Zemlji?

Hawking je, pred uzbu?eno mnoštvo, prvo izveo kapetana i vratara Nikolu Bili?i?a Bileta i uputio ga prema plivalištu u moru, koje se lagano njihalo na popodnevnom maestralu. Potom mu je rekao da demonstrira škarice, najvažnije oružje vaterpolskog vratara. Bile je pokušao izvesti makazice, ali umjesto da se radom nogu, sve više izdigne iz mora, on je tonuo poput pijanog crneja.

-Bile je nula, odnosno ništa – zapisao je Hawking u svoju znanstvenu bilježnicu.

Potom je veliki znanstvenik pozvao desno krilo Tur?ina Željka Kosovi?a Žexa i naredio mu da opuca parabolu, što je, jasno kao dan, najvažnije oružje vaterpolskih krila. Žex je opalio parabolu, ali lopta umjesto da se zakoprca u golu, pogodila je raka kosme?a na stijeni.

-Moj Žex, matemati?ari se sad u grobu okre?u zbog tvoje formule parabole – rekao mu je Hawking, te potom u svoju zada?nicu upisao – Žex je nula, odnosno ništa.

Potom je na red došao još jedan krilni igra? Tur?ina Lukša Beni? Bena, ?iji je sami izgled – mršaviji je od prora?una Ugande – natjerao Hawkinga da upiše nulu i ništa pored njegovog imena, jer kako ?ovjek bez kila može igrati krila, pa nije ovo dugoprugaško tr?anje?

Novinari još uvijek nisu kontali kakvu ovu znanstvenu metodu koristi veliki Stephan - i ništa im nije bilo jasno – kakve veze ima vaterpolsko znanje s revolucijom u znanosti? Stari invalid nije se obazirao na nezadovoljstvo publike, nego je sad na plivalište doveo Joška Puli?a Josha i naredio mu da s vanjske pozicije pokuša dodati to?nu loptu u ruke suigra?u. Josh je pokušao, ali lopta je, što bi se u narodu reklo, pala u bunar. Još kao mali, on je ?esto u Konavlima, igraju?i se ispred rodne ku?e njegove babe, ubacivao loptu u bunar, pa mu je ta navika ostala i kad se dvadesetak godina kasnije okušao u Divljoj ligi.

Naravno i njegovo vaterpolsko znanje bilo je jednako temperaturama na Artiku, pa je Hawking upisao ništicu i kraj njegovog imena. Potom sam na red došao ja. Veliki genijalac mi je, kao vrhunskom strijelcu Tur?ina, rekao da opucam plisku u gornji desni kut golmana. Potrudio sam se, ali je lopta ostala zakopana u Jadranu – valjda zbog previše soli – pa je veliki znanstvenik i kraj mog imena dodao nulu i ništicu

Potom je uzeo pauzu, a novinari i ostala javnost napokon su obradovali ?imu. No, samo zakratko. Rezultati Stephana Hawkinga bili su gotovi i kucnuo je veliki trenutak u povijesti znanosti – upravo je krenuo s obrazloženjem teorije koja bi trebala biti kamen temeljac za novi veliki skok u razumijevanja svemira:

-Dame i gospodo – re?e Hawking onim svojim poluumjetnim glasom iz kolica – kao što dobro znate, još je stari Parmenid udario temelje modernoj znanosti kada je rekao „da nešto ne može nastati iz ništa“. To, koliko god bilo logi?no, uvijek nas je bunilo, pogotovo po pitanju nastanka života. Ako znamo da prije 6 milijardi godina na Zemlji nije bilo ni?ega živoga, kako je nastao život? Kako je iz ni?ega nastalo nešto, ako je Parmenid još prije dvije i pol tisu?e godina dobro naglasio da iz ni?ega može nastati jedino ništa – istakne Hawking, te potom uzme duboki udah za nastavak.

-Danas smo na primjeru amaterskog vaterpolskog kluba iz Dubrovnika znanstveno dokazali da iz ni?ega, ipak može nastati nešto. Vidjeli ste i sami – Bile, Žex, Bena, Josh i Marole su potpune nule i vaterpolske ništice, ali bez obzira na to, u stanju su pobijediti Kokote, sve od reda momke koji su trenirali vaterpolo, a koji izgledaju tako da bi svaki od njih Beni?a za zajutrak pojeo. Drugim rje?ima, vaterpolski klub Tur?in je potpuna nula, ali u povijesti Divlje lige, ne samo da su nešto, ve? i puno više, što govori ?injenica da su pobijedili Kokote, nekoliko puta igrali u glavnom turniru, ?ak i tamo ostvarivali uspjehe, a prošle godine umalo nisu ušli u ?etvrfinale Divlje lige – zastane opet na trenutak genijalac, te ubrzo iznese konkluziju.

-Tur?in kao klub je sastavljen od nula, ali zbog ljubavi prema vaterpolu, prijateljstvu i Dan?ama – te ništice u koleraciji s ?esticama energije voljenja – ?ine nešto. Ista je stvar s životom. Ljubav je bila ta koja je iz ni?ega stvorila nešto, to?nije život na Zemlji – zaklju?io je Hawking uz gromoglasni pljesak okupljenih.

Potom je po?elo slavlje zbog velikog znanstvenog otkri?a. ?ima je napokon prodao nekoliko gajbi piva, a igra?i Tur?ina, puni ljubavi prema svom klubu, su zapjevali:

-I u dženet s njim i sa šejtanom...

Tako je Tur?in znanstveno dokazao ono što se znalo još prije 6 milijardi godina. Ljubav je najvažnija stvar na Zemlji – ljubav prema onome što radiš, prema drugim živim bi?ima, prema životu... Kad nešto radiš s ljubavlju, sve ?e se vratit – otkrit ?eš kako je nastao život na Zemlji, ili kako pobijedi Kokote, svejedno. S ljubavlju nikad ništa ne umire - dapa?e, obratno je - iz ništa nastaje nešto.

Znanstveno dokazano, u srijedu 22. srpnja 2015. godine na maloj, uglednoj plaži u Dubrovniku.

Posljednja izmjena ÄŚetvrtak, 23 Srpnja 2015 22:33

Komentari

avatar b/a
0

Odli?no Marole. Jedva ?ekam sli?ne tekstove i o povijesti Špilje ;)
Morate biti prijavljeni za slanje komentara i odgovora.
Radim....